domingo, 29 de enero de 2012

Bernabé Fernandez; Matar a Platón o matar a Bernabé?

Chilam Balam, solo ese nombre inspira respeto en escalada deportiva. Hasta hoy la via más dura del mundo cotada por Adam Ondra de 9B, la tenemos en Villanueva del rosario (Malaga). Su equipador Bernabé Fernandez. Primera ascensión, Bernabé Fernandez?.

Polemica, rios de tinta y una duda; Encadeno? El dice que si. Por que no creer al que con 14 años fue la persona mas joven en escalar 8a?. Tres años despues primer 8c español, primer 9a de españa etc. En 2003 propone 9b+ para Chilam Balam. Decotado por Ondra a "solo" 9B. Fernandez no tenia video para probarlo lo que si la historia es cierta fue un error. 3 años de trabajo para encadenar, Alex Huber envio varias cartas desacreditandole. Todo el mundo echo mierda encima y la verdad solo la sabe el. El mismisimo Chris Sharma no ha logrado encadenar Chilam. Mi opinion? Si es capaz de escalar algunos 9A y trabaja durante 3 años la linea me parece más que posible su encadenamiento, la duda sigue y hace poco volvio para dejarnos este video escalando 9A...

4 comentarios:

marc giol dijo...

un tema díficil i controvers... jo el crec, ja que equivocarse de mig grau durant la primera ascensió, tampok es un fet tant descabellat, ja que continuament veiem escaladors que proposen 9a's i 8c+'s que són decotats. Ara bé crec que va pecar de voler ser el primer a trencar un altre barrera, i avançarse als temps quan encara no tocava, cosa que era el que criticaba l'alex huber, al qual respecto molt, i del que crec que la seva opinio va ser malinterpretada. Crec que ell es referia més aviat al fet de com ho va publicar, i el que significava dins el món de l'escalada. Segons el que entenc de l'opinió i la manera de pensar de l'alex, es que val més cotar dur, sense mullarse sempre i quant no es puguin aportar proves, i en el cas de que tal encadenament sigui més dur del proposat, el temps ja el posara al lloc que li toca.
fixem-nos en com va cotar Open air l'alex huber. primer el va donar de 9a, i va deixar que el temps pases i la poses al seu lloc, es a dir com el primer 9a+ de l'historia. Ell va voler ser prudent i jo crec que és la millor manera de publicar noticies, sense que aquestes provoquin la controversia i el sentiment de desengany de l'opinió publica.
en fi per opinions i colors un munt jeje, pero m'ha semblat un post interesant de comentar jeje

marc giol

Daniel Riera dijo...

Hola Marc!
La carta de'n Huber, de la que tens un enllaç al post tracta en Bernabé com un nouvingut un xitxarel.lo que acaba d'arribar. Molt interessant i ben informat el teu comentari!!!

Anónimo dijo...

Ep Ep Ep no es mig grau mes aviat mitja decima de grau Ya que un grau seria 8C sup a 9csup aixor si que seria un grau Tant de 4 sup a 5 sup com de 6a cap a 7a tambe en seria un altre grau
Captain Garfio

Anónimo dijo...

totalmente de acuerdo con Huber.

Hay algunos escaladores que se les va mucho la olla con las propuestas de graduación de vías...


Juan